3. Czy przekładnie stożkowe są samoblokujące?
Przekładnia stożkowa składa się z koła zębatego stożkowego i zębnika stożkowego. Osie są często przesunięte o 90°, możliwe są również inne kąty. Przekładnie kątowe są stosowane tam, gdzie wymagane są wysokie przełożenia, momenty obrotowe i ruchy. Zazwyczaj są one napędzane przez zębnik stożkowy i możliwe są obroty w lewo i w prawo. Przełożenie jest ilorazem liczby zębów z2 przekładni stożkowej i liczby zębów z1 zębnika stożkowego. Samoblokowanie, jak w przypadku przekładni ślimakowej, nie występuje. Przekładnie kątowe są stosowane jako przekładnie napędowe w prasach, walcowniach, budowie obrabiarek, przenośnikach bagażowych, przenośnikach towarów jednostkowych, podnośnikach linowych, technologii magazynowania, napędach jezdnych, mieszalnikach oraz w automatyce, wszędzie tam, gdzie ruchy i siły są przenoszone pod kątem.